Minggu, 06 Januari 2019

RPP K13 "Wayang" Kelas X Semester Gasal

Diposting oleh Unknown di 05.16

RENCANA PELAKSANAAN  PEMBALAJARAN

Satuan Pendidikan      : SMAN 16 Surabaya
Mata Pelajaran            : Bahasa Jawa
Kelas/Semester            : X /ganjil
Materi Pokok              : Wayang
Alokasi waktu             : 6JP/3PT/@45 mnt

A.      KOMPETENSI INTI
KI 1     :Menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang dianutnya
KI 2     :Menghayati dan mengamalkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab, peduli(gotongroyong, kerjasama, toleran, damai), santun, responsive dan pro-aktif dan menunjukkan sikap sebagai bagian dari solusi atas berbagai permasalahan dalam berinteraksi secara efektif dengan lingkungan sosial dan alam serta dalam menempatkan diri sebagai cerminan bangsa dalam pergaulan dunia.
 KI 3    :           Memahami ,menerapkan, menganalisis pengetahuan faktual, konseptual, prosedural berdasarkan rasa ingin tahu tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya, dan humaniora dengan wawasan kemanusiaan, kebangsaan, kenegaraan, dan peradaban terkait penyebab fenomena dan kejadian, serta menerapkan pengetahuan prosedural pada bidang kajian yang spesifik sesuai dengan bakat dan minatnya untuk memecahkan masalah
 KI 4    : Mengolah, menalar, dan menyaji dalam ranah konkrit dan ranah abstrak terkait dengan pengembangan dari yang dipelajarinya di sekolah secara mandiri, dan mampu menggunakan metoda sesuai isi  keilmuan

B.  Kompetensi Dasar dan Indikator Pencapaian Kompetensi
No
Kompetensi Dasar
Indikator Pencapaian Kompetensi
1
1.1  Menghargai dan mensyukuri keberadaan bahasa daerah sebagai anugerah Tuhan Yang Maha Esa untuk meningkatkan pengetahuan dan keterampilan berbahasa daerah serta melestarikan, mengembangkan budaya daerah sebagai upaya pembinaan dan pengembangan  kebudayaan  Nasional.

1.1.1    Berdoa sebelum dan sesudah melakukan kegiatan
1.1.2    Memberi salam pada saat dan akhir pelajaran
1.1.3    Berkomunikasi menggunakan bahasa daerah
2
2.1  Menunjukkan perilaku tanggung jawab, responsif dan imajinatif dalam menggunakan bahasa daerah untk berekspresi.
2.1.1    Mengerjakan tugas tepat waktu
2.1.2    Membiasakan diri untuk menanggapi akan materi pembelajaran
2.1.3    Membiasakan diri untuk bersikap kreatif dan inovatif akan pembelajaran.
3
3.2        Mengidentifikasi, memahami, dan menganalisis unsur intrinsik maupun ekstrinsik teks sastra klasik dan  modern secara lisan dan tulis.
3.2.1    Menganalisis unsur intrinsik cerita wayang
3.2.2        Menganalisis unsur ekstrinsik cerita wayang
3.2.3        Menyebutkan dasanama tokoh pewayangan

4.
4.2   Menginterpretasi, menanggapi dan       mengekspresikan teks sastra modern dan klasik (wayang) sesuai isi   secara lisan dan tulis.
4.2.1        Menceritakan isi  cerita wayang
4.2.2        Menanggapi isi cerita wayang
4.2.3        Membaca indah teks dialog cerita wayang

C.      Tujuan Pembelajaran
Melalui tanya jawab diskusi dan penugasan, peserta didik dapat menjelaskan unsur intrinsik wayang, menganalisis isi cerita wayang, menjelaskan dasanama tokoh pewayangan, membaca ekspresif cerita wayang, menananggapi isi cerita wayang. Menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang dianutnya, mengembangkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab serta dapat mengembangkan kemampuan berpikir kritis, berkomunikasi, berkolaborasi, berkreasi (4c)
D.      Materi Pembelajaran
·         Faktual
Crita Wayang Ramayana : Sintha Kandhusta
Pegat, apisah, Rama lan Shinta, kidang kencana tanggap ing sasmita, hangendering cancut mlajeng lumebeng wana, saya hanengah, saya tebih, denira apepisahan kalawan garwa mayangsari.
Ngancik telenging wana, peteng ndhedhet lelimengan, ical lacaking kidang, sapandurat kumlebet katingal kidang kencana haleledhang, Rama sigra hangembat gendhewa, menthang langkap, wastra lumepas, hangener dening kidang, tumancep warayang mring hangganing kidang sangsam kencana, gumlundhung pejah kasulayah, eloking kahanan, sareng gumalundhunging kidang kapiyarsa swara dumeling, Marica hangemba-emba suwaranipun Rama, jelih-jelih asesambat mring arinta Laksmana.
Sinta lan Laksmana ingkang hanganti dhatenging ingkang raka Rama dinandak hamiyarsa suwara nyaring asesambat tiwasing dhiri. Kusumaning ayu Sinta sajroning wardaya, hanyipta lamun swara ingkang kapiyarsa punika, tuhu swaranipun raka Rama, mila tarataban manahira, sigra dhawuh mring ari Laksmana, supaya enggal lumawat mring Rama, aweh pitulungan, Laksmana ingkang wicaksana tansah sung pemut, bilih swara punika sanes suwarnipun Rama.
Saiki, Rama sadar menawa dheweke wis ketipu. Dheweke gage-gage bali ing panggon Sinta ngenteni. Ing dalan dheweke papasan karo Laksmana, banjur dheweke bali bebarengan.   Endah kagete Rama lan Laksmana menawa Sinta wis kasil dicolong Prabu Dasamuka.
Manuk Jatayu mbudidaya ngalang-ngalangi malah tekaning pati kaperjaya dening gegamane Rahwana, lan Sinta bisa digawa menyang Ngalengka. Sadurunge mati Jatayu isih bisa ngabari Rama lan Laksmana tumrap kaanane Sinta. Amarga gugur njalanake darmane, Rama lan Laksmana nyuwun marang Sang Kuasa supaya gugure Jatayu  bisa sempurna.  Awit saka panyuwune Rama lan Laksmana, Jatayu bisa gugur secara moksa. Awake melu ilang lunga ing Suarga.
Ing perjalanan menyang Ngalengka, Rama lan Laksmana ketemu karo Anoman kethek putih putrane Bathara Guru. Anoman didhawuhi ngabdi karo Rama.
Nalika, ing tengahing alas, padha mireng suara tangis. Sawise diceraki, swara iku saka kethek ingkang kejepit ing silangan wit gedhe Rama banjur nulungi kethek iku saka jepitan. Kethek iku ngaku menawa dheweke iku Raja ing Guwakiskendha, sing jenenge Sugriwa. Kakange sing jenenge Subali mbrontak karo Guwakiskendha, banjur dheweke di siksa lan dijepit ing silangan wit. Lajeng kanggo ngrebutke Guwakiskendha,  Sugriwa padu karo Subali, Rama nglepaske wastra pusaka Gumawijaya. Dening Resi Subali nduweni Aji Pancasona, dheweke tetep kalah. Kanthi dibantu Rama, Sugriwa bisa dadi  Raja maneh ing Guwakiskendha.
Kanggo bales budi, Sugriwa ngerahke wadyabalane kanggo mbantu Rama ngrebut Sinta saka Prabu Dasamuka. Anoman didhawuhi Rama supaya nggoleki Sinta menehake ali-aline Rama lan mangerteni kekuatanne Kerajaan Ngalengka. Nalika arep bali Anoman dicekel wadya bala Ngalengka. Anoman arep diobong nanging banjur mabur nggawa geni kanggo  ngobong kraton Ngalengka, kajaba taman Argasoka, panggon Sinta didhelikake.
Pungkasane, kedadean perang gedhe  Pancawati mungsuh karo Nglengka. Wadya balane Ngalengka  wujud buta-buta lan wadya balane Rama dibiyantu kethek-kethek balane Sugriwa, Senapati  Nglengka akeh sing tiwas. Pancawati menang. Sawise perang Rama lan   Shinta bali menyang Ayodya, Nanging Sinta susah ora enggal ketampa dening Rama, amarga dianggep wis ora perawan maneh. Sinta reresik awak saka geni lan banjur ditampa. Pratelane Rama, sesucen iku kudu ditindakake kanggo ngilangi pandakwa ala tumrap garwane.

·         Konseptual
Wayang mujudake sawijine teks sastra, mula mesthi nduweni unsur-unsur pambangun teks. Unsure ana loro yaiku unsur intrinsic lan unsur ekstrinsik.
1. Unsur Intrinsik
Yaiku  unsur sastra kang nduweni pengaruh tumrap kaciptane karya sastra :
a. Paraga / pamaragan sajrone crita wayang
Paraga yaiku Individu kang ana sajrone carita, kang ngalami kedadeyan sajrone sakehe prastawa ing crita.
-          Paraga Utama
-          Paraga pambiyantu / figuran
Saka sipate :
-          Paraga Protagonis  = paraga kang nduweni sipat luhur lan becik.
-          Paraga Antagonis = paraga kang nduweni sipat jahat lan ala.
-          Paraga Tirtagonis = Paraga kang nduweni tugas nglerai konflik.
Pamaragan yaiku panggambarane paraga kang ana ing crita, saka laire lan batine.
Ana 3 cara kanggo nggambarake watak :
1.      Cara Analitik yaiku pengarang ngandharake watak paraga cerita kanthi cara langsung.
2.      Cara Dramatik yaiku pengarang ngandharake watak paraga cerita kanthi cara ora langsung, nanging nyeritakake watak tokoh kanthi sarana nampilake dialog antar paraga lan saka dialog-dialog iku watak bisa kagambar ing pamikire pamaca.
3.      Cara Campuran yaiku pengarang nggunakake rong cara ing nduwur sesarengan.


b. Tema
adalah pokok/ punjere pikiran atau bahasan sajrone carita kang bakal diandharake pengarang ing cerita.
c. Plot / Alur
Plot/Alur yaiku dalan cerita utawa rerangkeane kedadeyan kang disusun adhedhasar hukum kausalitas (hubungan kang nudhuhake sebab akibat). adhedhasar sesambungan kasebut, saben carita nduweni plot/alur kaya ing ngisor iki :
Tahapan perkenalan
konflik
klimaks
penyelesaian
f. Latar / Setting.
gegambarane wektu, papan, lan swasana kang kedadeyan ing carita. Nanging uga ana latar kang njlentrehake ngenani latar sosial dan moral.
·         Prinsip
Wewatakane wayang
Miturut bentuke
a. ndhingkluk                   : sabara, sareh, wicaksana, waspada
b. lancap                           : kendel, brangasan, siyaga lan waspada.
c. Mrongos, mendelik      : galak, brangasan, gampang nesu, ugal-ugalan.

Miturut jenise      
a. satriya   : alus, luhur, sabar, luruhh, dhemen tetulung, siyaga, wicaksana
b. buta      : kasar, gumedhe, brangasan, ugal-ugalan, gampang nesu.
c. Kethek  : Pencilakan, usil, seneng ngrusuhi.

Miturut sunggingane
a. putih, kuning, ireng      : tandhane becik, suci
b. Abang                          : Tandhane kendel, brangasan
c. biru                               : Jireh

1) Goleka jinis-jinise wayang kang ana ing Indonesia!
2) Goleka crita wayang nuswantara saakeh-akehe karo kelompokmu! Bandhingna yen kowe nemokake cerita wayang kang padha nanging isine beda. Banjur andharna!
·         Prosedural
Netokake unsur intrinsik lan ekstrinsik sajrone cerita wayang, kanthi maca lan mangerteni isi saka cerita wayang.
E.  MetodePembelajaran
Metode  (Pendekatandan Model Pembelajaran)
·      Pendekatan   :  Saintifik dan Kontekstual
·      Model           :  Model Pembelajaran Kooperatif (Collaborative Learning)
Model Discovery Learning/pembelajaranlangsung
·      Metode                     : Ceramah, tanya jawab, diskusi, demonstrasi, penugasan
F.       Media Pembelajaran
1.      Media/ Alat
-          LCD
-          Laptop
-          Majalah
2.      Bahan Ajar
-          LKS, Teks artikel
G.      Sumber Belajar
Aminuddin, 2011. Pengantar Apresiasi Karya Sastra. Bandung: Sinar Baru Algensindo
Nurgiyantoro, 2002.  Pengantar dan Pengkajian Fiksi. Malang: UMM
Nurgiyantoro, Burhan, 2007. Teori Pengkajian Fiksi. Yogyakarta: Gajah Mada University Press
H.      Langkah-langkah Pembelajaran
Pertemuan 1
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
·       Menyampaikan tujuan pembelajaran atau kompetensi dasar yang akan dicapai
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
Ø  Peserta didik mencermati  unsur intrinsik dan instrinsik teks cerita wayang
Menanya
Ø  Peserta didik bertanyajawab tentang  unsur intrinsik dan instrinsik teks cerita wayang
Mengumpulkan informasi
Ø  Peserta didik mencari informasi tentang unsur instrinsik teks cerita wayang  melalui diskusi
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit


Pertemuan 2
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
  • Peserta didik menganalisis  unsur intrinsik teks cerita wayang dari berbagai sumber
Mengomunikasikan:
  • Peserta didik menceritakan isi cerita wayang
  • Peserta didik menanggapi isi cerita wayang
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit

Pertemuan 3
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
Mengomunikasikan:
·            Ulangan harian
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit
rii
I.     Penilaian, Pembelajaran remidi, dan pengayaan
1.    Teknik Penilaian
Pert- ke
Materi Pembelajaran
Teknik Penilaian
Pengetahuan
Keterampilan
1
Pengertian cerita wayang.
Penugasan

2
Dasanama
Penugasan


Ulangan Harian
Tes Tulis


Projek/Produk/Portofolio



-          Data Penyebaran Soal
Indikator Pencapai Kompetensi
Ph1
Ph2
Ph
UH
PTS
PAS
TL
TG
TL
TG
Pertemuan 1
Menganalisis unsur intrinsik cerita wayang.
3.1.1        Menjelaskan unsur intrinsik didalam cerita wayang
3.1.2        Menyebutkan berbagai tokoh wayang







Pertemuan 2
Dasanama
4.1.2   Menyebutkan dasanama dari tokoh pewayangan










-          Program remedial dan pengayaan
a.    program remidi
No
Ketuntasan Klasikal
Bentuk Program Remidial
Kegiatan Program Remidial
1
> 70%
Pembelajaran ulang
·         Pembelajaran ulang dilakukan 2 pertemuan di jam efektif dan 1 pertemuan di luar jam efektif
·         Model pembelajaran yang dilakukan pertemuan 1 discovery pertemuan 2 inkuiri
2
45%- 70%
Penugasan Khusus
·         Pelatihan Intensif
Memberikan pelatihan sebanyak 2 kali dengan memberikan soal yang sesuai dengan indikator yang banyak belum tuntas.
·         Pemberian Tugas
Siswa mengerjakan soal latihan yang dberikan guru.
·         Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas.
3
10%-<45%
Pemanfaatan Tutor Sebaya
·         Materi Tugas
Memberikan Materi tugas yang harus diselesaikan oleh siswa sesuai indikator yang belum tuntas.
·         Penentuan Tutor Sebaya
Siswa yang mengikuti program memilih tutor sebaya dari siswa sekelas, siswa lain kelas, atau kakak kelas yang direkomendasikan oleh guru.
·         Kegiatan Belajar
Siswa belajar bersama tutor sebaya dengan waktu selama 6 hari setelah program ini didampaikan.
·         Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas.
4
10%<
Bimbingan Khusus
·         Bimbingan perorangan pada siswa yang remidi dengan soal-soal latihan yang sesuai dengan indikator yang belum tuntas.
·         Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas pada waktu 6 hari setelah tugas diberikan

b.    program pengayaan
Bagi siswa yang sudah tuntas dilakukan program pengayaan seperti berikut.
(1)   Siswa menyelesaikan tugas berupa analisa soal pengayaan sesuai pada lampiran 1
Kriteria Penilaian Pengayaan
No
Nilai Yang Diperoleh Dalam UH
Sekor Maksimum Yang Dapat Ditambahkan
Nilai Akhir Maksimum
1
80-85
5-4
85-89
2
86-90
4-3
90-93
3
91-95
3-2
94-97
4
96-100
2-1
98-100

1.    Instrumen Penilaian
-          Instrumen Penilaian
Wacanen Teks Wayang ing ngisor iki banjur analisis unsur intrinsike
Aji Saka
 Kacarita ing jaman mbiyèn ana wong sakan Tanah Hindhustan anom jenengé Aji Saka. Dhèwèké putrané ratu, nanging kepéngin dadi pandhita sing pinter. Kasenengané mulang kawruh rupa-rupa. Dhèwèké banjur péngin lunga mencaraké ngèlmu kawruh ing Tanah Jawa.
Banjur anuju sawijining dina Aji Saka sida mangkat menyang Tanah Jawa, karo abdiné papat sing jenengé Duga, Prayoga, Dora lan Sambada. Bareng tekan ing Pulo Majethi padha lèrèn. Aji Saka banjur nilar abdiné loro; Dora lan Sambada ing pulo iku.Déné Aji Saka karo Duga lan Prayoga arep njajah Tanah Jawa dhisik. Dora lan Sambada diweling ora olèh lunga saka kono. Saliyané iku abdi loro wau dipasrahi keris pusakané, didhawuhi ngreksa, ora olèh dielungaké marang sapa-sapa.
Aji Saka banjur tindak karo abdiné loro menyang ing Tanah Jawa. Njujug ing negara Mendhang Kamolan. Sing jumeneng ratu ing kono ajejuluk Prabu Déwata Cengkar. Sang prabu iku senengané dhahar dagingé wong. Kawulané akèh sing padha wedi banjur padha ngalih menyang negara liya. Patihé ngaran Kyai Tengger.
Kacarita Aji Saka ana ing Mendhang Kamolan jumeneng guru, wong-wong padha mlebu dadi siswané. Para siswané padha tresna marang Aji Saka amerga dhèwèké seneng tetulung.
Nalika semana Aji Saka mondhok nèng omahé nyai randha Sengkeran dipèk anak karo nyai randha. Kyai patih karo nyai randha iya wis dadi siswané Aji Saka.
Anuju sawijining dina sang prabu Déwata Cengkar duka banget ora wong manèh sing bisa didhahar. Aji Saka banjur saguh dicaosaké sang nata dadi dhaharané.
Sang nyai randha lan patih dadi kagèt banget. Nanging Aji Saka celathu yèn wong loro iku ora usah kuwatir yèn dhèwèké ora bakal mati. Banjur Aji Saka diateraké ngadhep prabu Déwata Cengkar.
Prabu Déwata Cengkar ya rumangsa éman lan kersa ngangkat Aji Saka dadi priyayi, nanging Aji Saka ora gelem. Ana siji panyuwuné, yaiku nyuwun lemah saiket jembaré. Sing ngukur kudu sang prabu dhéwé.
Sang prabu Déwata Cengkar iya banjur nglilani. Nuli wiwit ngukur lemah diasta dhéwé. Iketé Aji Saka dijèrèng. Iketé tansah mulur baé, dadi amba serta dawa. Iya dituti waé déning sang prabu. Nganti notog ing segara kidul. Bareng wis mèpèd ing pinggir segara, iketé dikebutaké. Déwata Cengkar katut mlesat kecemplung ing segara. Malih dadi baya putih, ngratoni saisining segara kidul.
Wong-wong ing Mendhang Kamolan padha bungah. Awit ratuné sing diwedèni wis sirna. Seka panyuwuné wong akèh. Aji Saka nggantèni jumeneng ratu ana ing negara Mendhang Kamolan ajejuluk prabu jaka, iya prabu Widayaka. Déné patihé isih lestari kyai patih Tengger. Si Duga lan si Prayoga didadèkaké bupati, ngarané tumenggung Duduga lan tumenggung Prayoga.
Sang prabu Jaka, iya sang prabu Widayaka nimbali si Dora lan si Sambada. Kacarita sang prabu Widayaka, pinuju miyos siniwaka. Diadhep kyai patih serta para bupati. Sang prabu kèngetan abdiné sing didhawuhi ngreksa pusaka keris ana ing Pulo Majethi. Ndangu marang Duduga lan Prayoga kepriyé wartané si Dora lan si Sembada. Prayoga lan Duduga ora bisa mangsuli awit wis suwé ora krungu apa-apa.
Kacarita si Dora lan si Sambada sing kari ana ing Pulo Majethi. Wong loro iku wis padha krungu pawarta manawa gustiné wis jumeneng ratu ana ring Mendhung Kamolan. Si Dora ngajak sowan nanging si Sambada ora gelem awit wedi nerak wewaleré gustiné, ora pareng lunga-lunga seka pulo Majethi, yèn ora tinimbalan.
Nanging si Dora nékad arep sowan dhéwé. Si Sambada ditilapaké. Banjur mangkat ijèn waé. Ana ing dalan si Dora kapethuk karo tumenggung Duduga lan Prayoga. Utusan loro mau banjur diajak bali déning si Dora. Awit si Sambada dijak ora gelem. Wong telu banjur sowan ing ngarsané sang prabu.
Sang Prabu ndangu si Sembada ana ing ngendi lan diwangsuli yèn dhèwèké ora gelem diajak. Mireng aturé si Dora, sang prabu duka banget, lali dhawuhé dhéwé mbiyèn. Banjur Dora, didhawuhi bali menyang pulo Majethi lan nimbali si Sambada. Yèn meksa ora gelem didhawuhi dirampungi lan kerisé dibalèkaké.
Dora sanalika mangkat. Ing pulo Majethi ketemu karo Sembada. Kandha yèn mentas sowan gustiné. Saiki diutus nimbali si Sambada. Pusaka keris didhawuhi nggawa. Nanging si Sambada ora ngandel marang kandhané si Dora. Banjur padha padu ramé. Suwé-suwé padha kekerangan, dedreg ora ana sing kalah, awit padha digdayané. Wasana banjur padha nganggo gaman keris padha genti nyuduk. Wekasan perangé sampyuh. Si Dora lan si Sambada padha mati kabèh.
Sang Prabu ngarep-arep tekané si Dora. Wis sawetara suwéné teka durung sowan-sowan mangka didhawuhi énggal bali. Sang prabu nimbali tumenggung Duduga lan Prayoga. Didhawuhi nusul si Dora menyang pulo Majethi. Sanalika banjur mangkat.
Bareng Duduga lan Prayoga wis teka ing pulo mau, kagèt banget déné si Dora lan si Sembada ketemu wis padha mati kabèh. Tilasé mentas padha kekerangan padha tatu kena ing gaman. Pusaka keris sing dadi rereksan gumléthak ana ing sandhingé. Pusaka banjur dijupuk arep diaturaké marang gustiné.
Duduga lan Prayoga banjur bali sowan ing ngarsané gustiné lan mratélaké kahanané. Sang Prabu Widayaka kagèt banget mireng pawarané, awit pancèn kaluputané dhéwé wis kesupèn pawndhawuhé. Banjur sang prabu nganggit aksara Jawa nglegena kanggo mèngeti abdiné loro iku.
Kunci Jawaban:

·         Paraga
·         Pamragan
·         Padunungan
·         Pamawas
·         Lelewaning Basa
·         Irah-irahan
·         Underan
·         Alur
·         Ancas





-          Rubrik Penilaian Pengetahuan
No Soal
Deskripsi
Skor
Skor Maksimal
1.
Mengananlisis unsur intrinsik wayang sesuai dengan isi cerita
3
3

Mengananlisis unsur intrinsik wayang kurang sesuai dengan isi cerita
2

Mengananlisis unsur intrinsik wayang tidak sesuai dengan isi cerita
1
-          Rubrik Penilaian Keterampilan
No Soal
Deskripsi
Skor
Skor Maksimal
1.
Membaca indah teks pewayangan sesuai dengan kaidah.
3
3

Membaca indah teks pewayangan kurang sesuai dengan kaidah.
2

Membaca indah teks pewayangan tidak sesuai dengan kaidah.
1

Kepala Sekolah


Hj. RA ROOSDIANTINI, S.Pd., M.P.d.
NIP 19621008 198412 2 005
Guru  Kelas


NAHDIYAH, S.Pd.



0 komentar:

Posting Komentar

 

Annisa Faizah Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea