Minggu, 06 Januari 2019

RPP K13 KD 1 Kelas X Semester Gasal

Diposting oleh Unknown di 05.15

RENCANA PELAKSANAAN  PEMBALAJARAN

Satuan Pendidikan      : SMAN 16 Surabaya
Mata Pelajaran            : Bahasa Jawa
Kelas/Semester            : X /ganjil
Materi Pokok              : Teks nonsastra (Artikel)
Alokasi waktu             : 6JP/3PT/@45 mnt

A.      KOMPETENSI INTI
KI 1     :Menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang dianutnya
KI 2     :Menghayati dan mengamalkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab, peduli(gotongroyong, kerjasama, toleran, damai), santun, responsive dan pro-aktif dan menunjukkan sikap sebagai bagian dari solusi atas berbagai permasalahan dalam berinteraksi secara efektif dengan lingkungan sosial dan alam serta dalam menempatkan diri sebagai cerminan bangsa dalam pergaulan dunia.
 KI 3    :           Memahami ,menerapkan, menganalisis pengetahuan faktual, konseptual, prosedural berdasarkan rasa ingin tahu tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya, dan humaniora dengan wawasan kemanusiaan, kebangsaan, kenegaraan, dan peradaban terkait penyebab fenomena dan kejadian, serta menerapkan pengetahuan prosedural pada bidang kajian yang spesifik sesuai dengan bakat dan minatnya untuk memecahkan masalah
 KI 4    : Mengolah, menalar, dan menyaji dalam ranah konkrit dan ranah abstrak terkait dengan pengembangan dari yang dipelajarinya di sekolah secara mandiri, dan mampu menggunakan metoda sesuai isi  keilmuan
B.  Kompetensi Dasar dan Indikator Pencapaian Kompetensi
No
Kompetensi Dasar
Indikator Pencapaian Kompetensi
1
1.1  Menghargai dan mensyukuri keberadaan bahasa daerah sebagai anugerah Tuhan Yang Maha Esa untuk meningkatkan pengetahuan dan keterampilan berbahasa daerah serta melestarikan, mengembangkan budaya daerah sebagai upaya pembinaan dan pengembangan  kebudayaan  Nasional.

1.1.1    Berdoa sebelum dan sesudah melakukan kegiatan
1.1.2    Memberi salam pada saat dan akhir pelajaran
1.1.3    Berkomunikasi menggunakan bahasa daerah
2
2.1  Menunjukkan perilaku tanggung jawab, responsif dan imajinatif dalam menggunakan bahasa daerah untk berekspresi.
2.1.1    Mengerjakan tugas tepat waktu
2.1.2    Membiasakan diri untuk menanggapi akan materi pembelajaran
2.1.3    Membiasakan diri untuk bersikap kreatif dan inovatif akan pembelajaran.
3
3.1              Mengidentifikasi, memahami,       dan menganalisis teks nonsastra (berita, artikel, laporan, dan lainnya) secara lisan dan tulis.
3.1.1    Menjelaskan struktur artikel.
3.1.2        Menganalisis isi artikel.
3.1.3    Menjelaskan jenis artikel.
4.
4.1 Menginterpretasi, menanggapi dan mengekspresikan isi teks nonsastra  secara lisan dan tulis
4.1.1   Meringkas artikel
4.1.2   Menanggapi  isi artikel.
4.1.3   Menulis artikel sederhana



C.      Tujuan Pembelajaran
Melalui tanya jawab diskusi dan penugasan, peserta didik dapat menjelaskan struktur artikel, menganalisis isi artikel, menjelaskan jenis artikel, membaca ekspresif artikel, menananggapi isi artikel, serta dapat mebuat artikel sederhana. Menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang dianutnya, mengembangkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab serta dapat mengembangkan kemampuan berpikir kritis, berkomunikasi, berkolaborasi, berkreasi (4c)
D.      Materi Pembelajaran
·         Faktual
Contoh Atikel
Leluhur Kita Biyen Sehat Amarga Nganggo Jmu Herbal
Lageyan urip alamiah kang ngarah marang herbal, pungkasan iki saya dikaremi masyarakat. Emane durung kabeh gagasan ngenani herbal ditindakake kanthi pener. Sasuwene iki akeh pawongan kang nggembar-nggemborake ngenani back to nature utawa bali menyang alam. Nanging ing pihak seje, ana uga anggepan yen dheweke sing migunakake jamu-jamu tradisional malah dianggep kuna.
Ahli Naturoati saka Klinik Nirmala Holistic Healt Center, dr Amarullah H Siregar ing sawijine seminar kesehatan herbal ing Surabaya mentas iki mratelakake kaskayan herbal kanggo kesehatan ing Indonesia nlungguhi urutn nomer loro sadonya. Nanging masyarakat kita durung kabeh bisa mupangatake lan ngolah bahan-bahan herbal kasebut kanggo njaga kesehatan.
Racikan herbal saka jahe lan jinis empon-empon liyane menawa wae wis lumrah, nanging sawetara bahan herbal liyane sing ora kalah kasiyate uga akeh. Contone, kembang rosella. Kembang iki mupangate kanggo ngedhunake tekanan dharah tinggi utawa hipertensi lan saguh mateni kolesterol jahat.
Amarullah ngandharake yen ing donyaning kedhokteran saiki iki lagi usum ngenani functional medicine utawa cara pangobatan fungsional. Sawijine pemikiran anyar ngenani kesehatan lan penyakit kang aweh pangarep-arep kuwarasan kang ngabehi. Beda karo kedhokteran konvensional, kedhokteran fungsional ndeleng penyakit minangka gangguan saka keseimbangan fungsi badan. Pangobatan fungsional iki duwe karep nahan progress penyakit lan mbalekake harmonisasi kesehatan indhividu liwat gagasan herbal. Aktivis Yayasan Peduli Kanker Anak Indonesia (YPKAI) Surabaya, Lidya Suregar, salah siji sing kasengsem migunakake pengobatan herbal kanggo ngawekani penyakit kanker sing nate dirasakake.
Dheweke milih ngonsumsi godhong suruh lan sirsak utawa moris aliyas nangka landa kanggo nyegah tuwuhe kanker payudara sing nate dirasakake dhek sawatara taun kepungkur. Malah penyakit sing nate dirasakake klebu nemen banget saengga kudu dioperasi. Nanging, asil saka anggone mempeng nindakake sakehing pengobatan nganggo cara loro, konvensional apadene fungsional pungkasane kankere waras.
Presiden Direktur PT HRL Internasional, perusahaan agrobisnis pertanian terpadhu sing madeg ing Gresik, Heru Prasanta Wijaya ngandharake, pihake lagi ngembangake budaya taneman herbal, pihake temen-temen milih wiji apadene winih sing apik, malah kanggo proses nandure uga ora migunakake pestisida kejaba mung rabuk kandhang.
Asil saka tanduran herbal sing dikembangake iki uga ditliti banjur dilebokake menyang jurnal ilmiah internasional supaya pakaryan intelektual iki ora diserobot bangsa liya jalaran anane pancen mung ing Indonesia.
“Aku nindakake pnliten ijenan ing labolatorium, udakara ana 150 tanduran herbal sing wis daktandur, sliyane ing Pacet Mojokerto, uga ing Gresik,” Jlentrehe Heru.
Sawatara iku, Prof. Kurniawan kang uga dhokter ahli babagan kanker duwe panemu, senajan sel kanker bisa disuda klawan pengobatan herbal, nanging ora kabeh pasien kanker bisa ditambani nganggo herbal kang padha. Perlu dicek lan diselarasake karo kahanane pasien.
(PS No. 4 - 28 Januari 2017)
·         Konseptual
Artikel yaiku karangan kang isine ngenani panemu, ide panulis, fakta kang duweni ancas kanggo menehi informasi, dhidhik, ngelelipur utawa nyaru sawijining babagan kang pinuju sinebar liwat medhia massa sacara online utawa offline kaya kalawarti lan ariwarti.
Artikel kadhang-kadhang nawarake sawijine alternatif tumrap pemecahan masalah. Dene wujud tulisan artikel dumadi saka pembuka, isi, lan dudutan.

·         Prinsip
Saliyane pangerten ngenani artikel, bakal dijlentrehake uga ngenani jinis-jinise artikel kaya ing ngisor iki.
-          Artikel Eksploratif
-          Artikel Eksplanatif
-          Artikel Dheskriptif
-          Artikel Predhiktif
-          Artikel Preskriptif
·         Prosedural
Cara gawe artikel sederhana, diwiwiti kanthi nentokake toopik, gawe cengkorongan artikel, lan ngembangake per-paragraf saengga kasusun sawijining artikel.
E.  MetodePembelajaran
Metode  (Pendekatandan Model Pembelajaran)
·      Pendekatan   :  Saintifik dan Kontekstual
·      Model           :  Model Pembelajaran Kooperatif (Collaborative Learning)
Model Discovery Learning/pembelajaranlangsung
·      Metode                     : Ceramah, tanya jawab, diskusi, demonstrasi, penugasan
F.       Media Pembelajaran
1.      Media/ Alat
-          LCD
-          Laptop
-          Majalah
2.      Bahan Ajar
-          LKS, Teks artikel

G.      Sumber Belajar
Sasangka, Sry Satriya Tjatur Wisnu. 2011. Paramasastra Gagrag Anyar Basa Jawa. Jakarta: Yayasan Paramalingua
Abikusno. 1996. Pepak Basa Jawa Anyar. Surabaya: Ekspress
Sasangka, Sry Satya Tjatur Wisnu. 2005. Kamus Jawa-Indonesia, Krama-Ngok.
            Jakarta : Yayasan Paramalingua
H.      Langkah-langkah Pembelajaran
Pertemuan 1
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
·       Menyampaikan tujuan pembelajaran atau kompetensi dasar yang akan dicapai
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
Ø Peserta didik menyimak contoh teks artikel.
Ø Peserta didik mencermati  struktur  teks artikel.
Menanya
Ø Peserta didik bertanya jawab tentang struktur teks artikel.
Ø Peserta didik bertanya jawab tentang  unsur kebahasaan teks.
Mengumpulkan informasi
Ø Peserta didik mencari informasi tentang struktur teks geguritan dari berbagai sumber.
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit


Pertemuan 2
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
Ø Peserta didik mencermati jenis-jenis artikel
Mengomunikasikan:
·            Peserta didik menulis rancangan teks artikel
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit

Pertemuan 3
KEGIATAN
DESKRIPSI KEGIATAN
ALOKASI WAKTU
Pendahuluan
·       Guru memberi salam dan mengabsen
·       Guru mengondisikan siswa belajar
·       Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
10 menit
Kegiatan inti
Mengamati
Ø Peserta didik menyimak pembacaan teks artikel
Mengomunikasikan:
·            Ulangan harian (membuat artikel)
70 mnt

Penutup
·       Guru bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
·       Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan pengayaan
·       Guru menutup pelajaran
10 menit
rii
I.     Penilaian, Pembelajaran remidi, dan pengayaan
1.    Teknik Penilaian
Pert- ke
Materi Pembelajaran
Teknik Penilaian
Pengetahuan
Keterampilan
1
Pengertian, struktur, jenis-jenis teks nonstra (Artikel)
Penugasan

2
Langkah-langkh menganalisis dan membuat teks nonsastra (Artikel)
Penugasan


Ulangan Harian
Tes Tulis


Projek/Produk/Portofolio





-          Data Penyebaran Soal
Indikator Pencapai K3o1mpetensi
Ph1
Ph2
Ph
UH
PTS
PAS
TL
TG
TL
TG
Pertemuan 1
Pengertian, struktur, jenis-jenis teks nonstra (Artikel)
3.1.4      Menjelaskan struktur artikel.
3.1.5        Menjelaskan jenis artikel.







Pertemuan 2
Langkah-langkh menganalisis dan membuat teks nonsastra (Artikel)
4.1.2   Menganalisis artikel
4.1.4   Meringkas artikel
4.1.5   Menanggapi  isi artikel.
4.1.6   Menulis artikel sederhana








-          Program remedial dan pengayaan
a.    program remidi
No
Ketuntasan Klasikal
Bentuk Program Remidial
Kegiatan Program Remidial
1
> 70%
Pembelajaran ulang
·         Pembelajaran ulang dilakukan 2 pertemuan di jam efektif dan 1 pertemuan di luar jam efektif
·         Model pembelajaran yang dilakukan pertemuan 1 discovery pertemuan 2 inkuiri
2
45%- 70%
Penugasan Khusus
·         Pelatihan Intensif
Memberikan pelatihan sebanyak 2 kali dengan memberikan soal yang sesuai dengan indikator yang banyak belum tuntas.
·         Pemberian Tugas
Siswa mengerjakan soal latihan yang dberikan guru.
·         Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas.
3
10%-<45%
Pemanfaatan Tutor Sebaya
·         Materi Tugas
Memberikan Materi tugas yang harus diselesaikan oleh siswa sesuai indikator yang belum tuntas.
·         Penentuan Tutor Sebaya
Siswa yang mengikuti program memilih tutor sebaya dari siswa sekelas, siswa lain kelas, atau kakak kelas yang direkomendasikan oleh guru.
·         Kegiatan Belajar
Siswa belajar bersama tutor sebaya dengan waktu selama 6 hari setelah program ini didampaikan.
·         Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas.
4
10%<
Bimbingan Khusus
·         Bimbingan perorangan pada siswa yang remidi dengan soal-soal latihan yang sesuai dengan indikator yang belum tuntas.
·         Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas pada waktu 6 hari setelah tugas diberikan

b.    program pengayaan
Bagi siswa yang sudah tuntas dilakukan program pengayaan seperti berikut.
(1)   Siswa menyelesaikan tugas berupa analisa soal pengayaan sesuai pada lampiran 1
Kriteria Penilaian Pengayaan
No
Nilai Yang Diperoleh Dalam UH
Sekor Maksimum Yang Dapat Ditambahkan
Nilai Akhir Maksimum
1
80-85
5-4
85-89
2
86-90
4-3
90-93
3
91-95
3-2
94-97
4
96-100
2-1
98-100

1.    Instrumen Penilaian
-          Instrumen Penilaian
Bacalah Teks Artikel dibawah ini:
Leluhur Kita Biyen Sehat Amarga Nganggo Jmu Herbal
Lageyan urip alamiah kang ngarah marang herbal, pungkasan iki saya dikaremi masyarakat. Emane durung kabeh gagasan ngenani herbal ditindakake kanthi pener. Sasuwene iki akeh pawongan kang nggembar-nggemborake ngenani back to nature utawa bali menyang alam. Nanging ing pihak seje, ana uga anggepan yen dheweke sing migunakake jamu-jamu tradisional malah dianggep kuna.
Ahli Naturoati saka Klinik Nirmala Holistic Healt Center, dr Amarullah H Siregar ing sawijine seminar kesehatan herbal ing Surabaya mentas iki mratelakake kaskayan herbal kanggo kesehatan ing Indonesia nlungguhi urutn nomer loro sadonya. Nanging masyarakat kita durung kabeh bisa mupangatake lan ngolah bahan-bahan herbal kasebut kanggo njaga kesehatan.
Racikan herbal saka jahe lan jinis empon-empon liyane menawa wae wis lumrah, nanging sawetara bahan herbal liyane sing ora kalah kasiyate uga akeh. Contone, kembang rosella. Kembang iki mupangate kanggo ngedhunake tekanan dharah tinggi utawa hipertensi lan saguh mateni kolesterol jahat.
Amarullah ngandharake yen ing donyaning kedhokteran saiki iki lagi usum ngenani functional medicine utawa cara pangobatan fungsional. Sawijine pemikiran anyar ngenani kesehatan lan penyakit kang aweh pangarep-arep kuwarasan kang ngabehi. Beda karo kedhokteran konvensional, kedhokteran fungsional ndeleng penyakit minangka gangguan saka keseimbangan fungsi badan. Pangobatan fungsional iki duwe karep nahan progress penyakit lan mbalekake harmonisasi kesehatan indhividu liwat gagasan herbal. Aktivis Yayasan Peduli Kanker Anak Indonesia (YPKAI) Surabaya, Lidya Suregar, salah siji sing kasengsem migunakake pengobatan herbal kanggo ngawekani penyakit kanker sing nate dirasakake.
Dheweke milih ngonsumsi godhong suruh lan sirsak utawa moris aliyas nangka landa kanggo nyegah tuwuhe kanker payudara sing nate dirasakake dhek sawatara taun kepungkur. Malah penyakit sing nate dirasakake klebu nemen banget saengga kudu dioperasi. Nanging, asil saka anggone mempeng nindakake sakehing pengobatan nganggo cara loro, konvensional apadene fungsional pungkasane kankere waras.
Presiden Direktur PT HRL Internasional, perusahaan agrobisnis pertanian terpadhu sing madeg ing Gresik, Heru Prasanta Wijaya ngandharake, pihake lagi ngembangake budaya taneman herbal, pihake temen-temen milih wiji apadene winih sing apik, malah kanggo proses nandure uga ora migunakake pestisida kejaba mung rabuk kandhang.
Asil saka tanduran herbal sing dikembangake iki uga ditliti banjur dilebokake menyang jurnal ilmiah internasional supaya pakaryan intelektual iki ora diserobot bangsa liya jalaran anane pancen mung ing Indonesia.
“Aku nindakake pnliten ijenan ing labolatorium, udakara ana 150 tanduran herbal sing wis daktandur, sliyane ing Pacet Mojokerto, uga ing Gresik,” Jlentrehe Heru.
Sawatara iku, Prof. Kurniawan kang uga dhokter ahli babagan kanker duwe panemu, senajan sel kanker bisa disuda klawan pengobatan herbal, nanging ora kabeh pasien kanker bisa ditambani nganggo herbal kang padha. Perlu dicek lan diselarasake karo kahanane pasien.
(PS No. 4 - 28 Januari 2017)
Kunci Jawaban:
Teks artikel diatas merupakan jenis teks artikel eksplanatif.

-          Rubrik Penilaian Pengetahuan
No Soal
Deskripsi
Skor
Skor Maksimal
1.
Siswa menentukan jenis artikel secara tepat sesuai isi teks
3
3

Siswa menentukan jenis artikel kurang sesuai dengan isi teks
2

Siswa menentukan jenis artikel tidak sesuai dengan isi teks
1
-          Rubrik Penilaian Keterampilan
No Soal
Deskripsi
Skor
Skor Maksimal
1.
Siswa menganalisis isi artikel sesuai dengan isi teks
3
3

Siswa menganalisis isi artikel kurang sesuai dengan isi teks
2

Siswa menganalisis isi artikel tidak sesuai dengan isi teks
1
2.
Siswa menyusun teks artikel sederhana sesuai dengan kaidah
3
3

Siswa menyusun teks artikel sederhana kurang sesuai dengan kaidah
2

Siswa menyusun teks artikel sederhana tidak sesuai dengan kaidah
1

Kepala Sekolah


Hj. RA ROOSDIANTINI, S.Pd., M.P.d.
NIP 19621008 198412 2 005
Guru  Kelas


NAHDIYAH, S.Pd.



0 komentar:

Posting Komentar

 

Annisa Faizah Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea