RENCANA
PELAKSANAAN PEMBALAJARAN
Satuan Pendidikan : SMAN 16 Surabaya
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas/Semester : X /ganjil
Materi Pokok : Drama
Alokasi waktu : 6JP/3PT/@45 mnt
A.
KOMPETENSI INTI
KI 1 :Menghayati
dan mengamalkan ajaran agama yang dianutnya
KI 2 :Menghayati dan mengamalkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab,
peduli(gotongroyong, kerjasama, toleran, damai), santun, responsive dan
pro-aktif dan menunjukkan
sikap sebagai bagian dari solusi atas berbagai permasalahan dalam berinteraksi secara
efektif dengan
lingkungan sosial dan alam serta dalam menempatkan diri sebagai cerminan bangsa
dalam pergaulan dunia.
KI 3 :
Memahami ,menerapkan,
menganalisis pengetahuan faktual, konseptual, prosedural berdasarkan rasa ingin
tahu tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya, dan humaniora dengan
wawasan kemanusiaan, kebangsaan, kenegaraan, dan peradaban terkait penyebab
fenomena dan kejadian, serta menerapkan pengetahuan prosedural pada bidang
kajian yang spesifik sesuai dengan bakat dan minatnya untuk memecahkan masalah
KI 4 :
Mengolah, menalar, dan menyaji dalam ranah konkrit dan ranah abstrak terkait
dengan pengembangan dari yang dipelajarinya di sekolah secara mandiri, dan
mampu menggunakan metoda sesuai isi
keilmuan
B. Kompetensi Dasar
dan Indikator Pencapaian Kompetensi
No
|
Kompetensi Dasar
|
Indikator Pencapaian Kompetensi
|
1
|
1.1 Menghargai dan mensyukuri keberadaan
bahasa daerah sebagai anugerah Tuhan Yang Maha Esa untuk meningkatkan pengetahuan dan keterampilan
berbahasa daerah serta melestarikan, mengembangkan budaya daerah sebagai
upaya pembinaan dan pengembangan
kebudayaan Nasional.
|
1.1.1
Berdoa sebelum
dan sesudah melakukan kegiatan
1.1.2 Memberi salam pada
saat dan akhir pelajaran
1.1.3
Berkomunikasi menggunakan bahasa daerah
|
2
|
2.1 Menunjukkan
perilaku tanggung jawab, responsif dan imajinatif dalam menggunakan bahasa
daerah untk berekspresi.
|
2.1.1
Mengerjakan tugas tepat waktu
2.1.2
Membiasakan diri untuk
menanggapi akan materi pembelajaran
2.1.3
Membiasakan diri untuk
bersikap kreatif dan inovatif akan pembelajaran.
|
3
|
3.3 Memahami karakteristik bahasa lisan dalam kegiatan bermain
peran, dialog, dan berdiskusi sesuai
dengan tatakrama
|
3.3.1
Mengidentifikasi ciri ragam bahasa lisan dalam teks bermain peran.
3.3.2
Menganalisis karakteristik bahasa lisan dalam bermain
peran
|
4.
|
4.3 Bermain
peran, berdialog, atau berdiskusi
sesuai tatakrama
|
4.3.1 Membaca
naskah sesuai dengan peran dalam
teks
4.3.2 Memperagakan peran sesuai karakter tokoh
dalam teks.
4.3.3 Menyusun teks drama sederhana.
|
C. Tujuan Pembelajaran
3.3.3
Melalui
tanya jawab diskusi dan penugasan, peserta didik dapat mengidentifikasi ciri ragam bahasa lisan dalam teks bermain peran, menganalisis
karakteristik bahasa lisan
dalam bermain peran, membaca naskah sesuai dengan peran dalam teks, emperagakan peran sesuai
karakter tokoh dalam teks, menyusun teks drama sederhana. Menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang
dianutnya, mengembangkan perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab serta
dapat mengembangkan kemampuan berpikir kritis, berkomunikasi, berkolaborasi,
berkreasi (4c)
D.
Materi Pembelajaran
·
Faktual
Bawang
Merah lan Bawang Putih
Sawijine dina, ing salah sawijine desa ana kaluwarga yaiku ibu lan
anak loro wadon kabeh. Jeneng saka anak-anake yaiku bawang merah lan bawang
putih. Ibune kuwi ibu kandhung bawang merah lan ibu tiri bawang putih. Ibu lan
bawang merah nduweni sifat kang ala, nanging bawang putih sifate apik.
Bawang Merah : “Mbok
Sih!!! Ning endi Mbok Sih iki.. Mbok Sihhh!!”
Mbok Sih : “Inggih Mbak.. wonten punapa?”
Bawang Merah :
“Bawang putih ana ing ngendi?”
Mbok Sih : “Taksih umbah-umbah dhateng lepen,
Mbak..”
Bawang Merah : “Ya wis yen ngono. Luwih apik ora usah dibengoki wis ngerti
tugase, saiki saponana latare aku arep turu, sing resik hlo”
Mbok Sih :
“Inggih Mbak..”
Sanalika iku ibu nggoleki Bawang Putih pisan.
Ibu :
“Bawang Putih!!! Bawang Putih!!”
Bawang Merah :
“Ana apa ta, Ibuke?? Bengak-bengok ngalor ngidul?”
Ibu :
“Bawang Putih neng endi?”
Bawang Merah :
“Ora usah digoleki, wong wis ngerti tugase.”
Ibu :
“Ya wislah nyapo repot-repot, ayo turu!”
Ing kali Bawang Putih umbah-umbah klambi, nanging klambi sing diumbah
keli ing kali. Bawang Putih bingung amarga klambi sing keli iku gadhahane
ibune.
Bawang Putih : “Piye iki? Iku rasukan gadhahane ibu.. Adhuh piye iki? Apa
taktutne wae ya? Ya wis taktutne wae”
Banjur Bawang Putih ngetutne klambi iku mau.
Bawang Putih :
“Adhuh.. Wis sore piye iki? Aku bali apa terus ya? Tapi yen aku bali, aku
diseneni ibu”
Langite wis peteng
nanging Bawang Putih pancet ngetuti klambi iku.
Bawang Putih :
“Aku wedi, wis bengi apa aku takon ing omahe mbah iku? Assalamualaikum..”
Mbah : “Walaikumsalam.. Sapa kuwi?”
Bawang Putih :
“Kula Bawang Putih, kula badhe mundhut rasukan ibu kula, punapa wonten dhateng
ngriki?
Mbah : “Owalah
Ndhuk-ndhuk.. Ana iku mau nyanthol ing ngarep omahku. Arep kok jupuk ta, Ndhuk?
Bawang Putih : “Inggih Mbah.. Dhateng pundi, Mbah?”
Mbah :
“Yen arep njupuk awakmu kudu nginep ngancani mbah seminggu, Ndhuk.”
Bawang Putih : “Nanging mbah...”
Mbah : “Ya wis yen ora gelem.”
Bawang Putih : “Inggih, Mbah.”
(Bawang Putih mung nurut marang mbah iku mau, saben dina Bawang Putih
ngrewangi Mbah. Ora krasa yen wis seminggu Bawang Putih nginep).
Mbah
: “Ndhuk, wis seminggu awakmu
ana kene.. Wis wayahe awakmu bali.”
Bawang Putih :
“Mboten punapa yen kula tilar, Mbah?”
Mbah :
“Ora papa Ndhuk.. Iki klambine ibukmu lan iki ana semangka.”
Bawang putih :
“Maturnuwun Mbah.. Menawi mekaten kula badhe nyuwun pamit. Assalamualaikum”
Mbah :
“Walaikumsalam.”
(Bawang putih wis ana ing omahe, ibu lan bawang merah padha kaget kena
apa bawang putih nggawa semangka).
Ibu :
“Nyapo awakmu nggawa semangka kaya ngono? Wis ora bali seminggu malah nggawa
semangka.”
Bawang Putih : “Niki kula diparingi Mbah, yen mboten
purun kula mawon ingkang maem.”
Bawang Merah : “Ora
usah kok tawari aku karo ibu ya ora arep mangan semangka murah kaya nggenanmu.”
(Bawang
Putih banjur njupuk lading digawe mecah semangka).
Mbok Sih : “Mbak, kula mawon ingkang mecah.”
Bawang Putih :
“Mboten napa-napa Mbok.. Kula mawon.”
Mbok Sih : “Bebaya, Mbak.. Kula mawon.”
Bawang Putih :
“Inggih pun.”
(Ora dinyana
semangka mau isine mas-masan).
Bawang Merah :
“Buk.. Piye iki Bawang Putih oleh mas-masan?”
Ibu :
“Ayo nirokake bawang putih.”
(Bawang Merah lan
Ibune banjur nirokake Bawang Putih nanging milih semangka sing luwih gedhe).
Bawang Merah :
“Buk iki isine mesthi luwih akeh.”
Ibu :
“Ya mesthi, Ndhuk.. Luwih gedhe kok..”
(Nalika dipecah
semangka mau isine dudu mas-masan nanging ula kang gedhe, ula iki mateni Bawang
Merah lan Ibune nganti mati. Mulane dadi uwong aja mung serakah).
·
Konseptual
Drama asale saka tembung Yunani, draomai kang tegese
tumindak, tindakan, lsp. Dadi, tembung drama bisa nduweni teges minangka
pakulinan, tumindak utawa tindakan. Kanthi umum tegese drama yaiku karya sastra kang ditulis awujud dialog kanthi maksud ditampilake dening
paraga ing sajrone teks drama. Pamaragane naskah drama dikenal kanthi istilah teater.
Bisa uga disebut yen drama
kuwi arupa crita kang diperagakake dening para paraga ing panggung. Ing jaman
saiki, kang dimaksud drama yaiku crita kang diperagakake ing panggung
adhedhasar naskah. Umume, drama duweni rong teges, yaitu drama kanthi teges
rowa lan drama kanthi teges ciyut. Sajrone teges rowa, tegese drama yaiku sakabehe wujud tontonan kang ngandhut crita
kang ditampilake ing sangarepe wong akeh. Dene teges, teges drama yaiku lelakon uripe manungsa sajrone masyarakat kang
diwujudake ing ndhuwur panggung. Drama
yaiku karangan kang nggambarakake panguripan lan sipat manungsa sajrone
nindakake samubarang kang dipentasake ing babak-babak. Teks Drama yaiku tulisan
kang ngandhut naskah drama.
·
Prinsip
Ciri khas saka teks drama ngemot pacelathon utawa dialog antar paraga.Yen ing sawijine
karya prosa, teks digawe kanthi narasi, naskah teks drama, pacelathon ditulis
kapisah. Pemisahane pacelathon lan narasi crita dilakoni supaya paraga crita
bisa meranake pocapan kang dituliskake ing teks drama.
1.
Sakabehe
crita wujude dialog, uga paraga lan
narator. Iki minangka titikan utama naskah dialog
drama, kabeh pocapan ditulis ing teks.
2.
Sakabehe
dialog ora mesthi nggunakake tandha
petik ("..."). Dialog drama
dudu ukara langsung. Mula saka iku, naskah drama ora nggawe tandha petik.
3.
Naskah
drama dijangkepi tata cara tartamtu sing kudu dilakoni paraga. Tata cara iku
ditulis nganggo tandha kurung (...) utawa menehi jinis aksara kang beda karo
aksara dialog.
4.
Naskah
drama panggone ing ndhuwur dialog
utawa ing sisih kiwane dialog.
Sumber : Buku Bahasa Indonesia
·
Prosedural
Cara gawe drama
sederhana, diwiwiti kanthi nentokake toopik, gawe cengkorongan cerita, nemtokake
paraga, nyusun dialog, saengga karipta sawijining naskah drama.
E.
MetodePembelajaran
Metode (Pendekatandan Model Pembelajaran)
· Pendekatan : Saintifik dan Kontekstual
· Model : Model Pembelajaran Kooperatif (Collaborative Learning)
Model
Discovery Learning/pembelajaranlangsung
· Metode :
Ceramah, tanya jawab, diskusi, demonstrasi, penugasan
F.
Media Pembelajaran
1.
Media/ Alat
-
LCD
-
Laptop
-
Majalah
2.
Bahan Ajar
-
LKS, Video Drama Jawa
G.
Sumber Belajar
Nurgiyantoro,
2002. Pengantar dan Pengkajian Fiksi. Malang:
UMM
Nurgiyantoro,
Burhan, 2007. Teori Pengkajian Fiksi.
Yogyakarta: Gajah Mada University Press
H.
Langkah-langkah Pembelajaran
Pertemuan 1
KEGIATAN
|
DESKRIPSI KEGIATAN
|
ALOKASI WAKTU
|
Pendahuluan
|
·
Guru memberi salam dan mengabsen
·
Guru mengondisikan siswa belajar
·
Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi pelajaran minggu yang lalu
melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
·
Menyampaikan tujuan pembelajaran atau
kompetensi dasar yang akan dicapai
|
10 menit
|
Kegiatan inti
|
Mengamati
Ø Peserta didik menyimak naskah darama sederhana.
Ø Peserta didik mencermati struktur naskah
darama sederhana.
Menanya
Ø Peserta didik bertanya jawab tentang struktur naskah
darama sederhana.
Ø Peserta didik bertanya jawab tentang unsur kebahasaan didalam
naskah darama sederhana.
Mengumpulkan informasi
Ø Peserta didik mencari informasi tentang ragam
naskah darama sederhana dari berbagai sumber.
|
70 mnt
|
Penutup
|
· Guru bersama peserta didik
melakukan reflexi hasil
pembelajaran
· Guru memberi tugas sebagai perbaikan dan
pengayaan
·
Guru menutup pelajaran
|
10 menit
|
Pertemuan
2
KEGIATAN
|
DESKRIPSI KEGIATAN
|
ALOKASI WAKTU
|
Pendahuluan
|
·
Guru memberi salam dan mengabsen
·
Guru
mengondisikan siswa belajar
·
Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi
pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
|
10 menit
|
Kegiatan
inti
|
Mengamati
Ø Peserta didik mencermati unggah-ungguh basa.
Mengomunikasikan:
·
Peserta didik menulis rancangan naskah darama
sederhana.
|
70
mnt
|
Penutup
|
· Guru
bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
· Guru memberi tugas sebagai perbaikan
dan pengayaan
·
Guru menutup pelajaran
|
10 menit
|
Pertemuan
3
KEGIATAN
|
DESKRIPSI KEGIATAN
|
ALOKASI WAKTU
|
Pendahuluan
|
·
Guru memberi salam dan mengabsen
·
Guru
mengondisikan siswa belajar
·
Guru melakukan apersepsi dengan mengulas materi
pelajaran minggu yang lalu melalui kegiatan bertanya jawab dan demonstrasi.
|
10
menit
|
Kegiatan
inti
|
Mengamati
Ø Peserta didik menyimak penampilan naskah darama sederhana.
Mengomunikasikan:
·
Ulangan
harian (bermain peran)
|
70 mnt
|
Penutup
|
· Guru
bersama peserta didik melakukan reflexi hasil pembelajaran
· Guru memberi tugas sebagai perbaikan
dan pengayaan
·
Guru menutup pelajaran
|
10 menit
|
rii
I.
Penilaian, Pembelajaran remidi, dan pengayaan
1. Teknik Penilaian
Pert- ke
|
Materi Pembelajaran
|
Teknik Penilaian
|
|
Pengetahuan
|
Keterampilan
|
||
1
|
Pengertian,
struktur drama.
|
Penugasan
|
|
2
|
Langkah-langkh
membuat drama sederhana.
|
Penugasan
|
|
|
Ulangan
Harian
|
Tes Tulis
|
|
|
Projek/Produk/Portofolio
|
|
|
-
Data Penyebaran Soal
Indikator Pencapai K3o1mpetensi
|
Ph1
|
Ph2
|
Ph
UH
|
PTS
|
PAS
|
||
TL
|
TG
|
TL
|
TG
|
||||
Pertemuan 1
Pengertian, struktur drama.
3.1.1
Menjelaskan struktur drama.
3.1.2
Menjelaskan ragam bahasa dalam
drama.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pertemuan 2
Langkah-langkh membuat drama sederhana.
4.1.1 Menganalisis ragam bahasa dalam drama.
4.1.2
Menentukan ragam bahasa dalam
drama.
4.1.3
Membuat naskah drama sederhana.
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Program remedial dan
pengayaan
a. program remidi
No
|
Ketuntasan Klasikal
|
Bentuk Program Remidial
|
Kegiatan Program Remidial
|
1
|
> 70%
|
Pembelajaran
ulang
|
·
Pembelajaran ulang dilakukan
2 pertemuan di jam efektif dan 1 pertemuan di luar jam efektif
·
Model pembelajaran yang
dilakukan pertemuan 1 discovery pertemuan 2 inkuiri
|
2
|
45%- 70%
|
Penugasan
Khusus
|
·
Pelatihan Intensif
Memberikan pelatihan sebanyak 2 kali dengan memberikan soal
yang sesuai dengan indikator yang banyak belum tuntas.
·
Pemberian Tugas
Siswa mengerjakan soal latihan yang dberikan guru.
·
Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis
sesuai indikator yang belum tuntas.
|
3
|
10%-<45%
|
Pemanfaatan
Tutor Sebaya
|
·
Materi Tugas
Memberikan Materi tugas yang harus diselesaikan oleh siswa
sesuai indikator yang belum tuntas.
·
Penentuan Tutor Sebaya
Siswa yang mengikuti program memilih tutor sebaya dari
siswa sekelas, siswa lain kelas, atau kakak kelas yang direkomendasikan oleh
guru.
·
Kegiatan Belajar
Siswa belajar bersama tutor sebaya dengan waktu selama 6
hari setelah program ini didampaikan.
·
Penilaian
Siswa mengikuti penilaian ulang dengan teknik tes tulis
sesuai indikator yang belum tuntas.
|
4
|
10%<
|
Bimbingan Khusus
|
·
Bimbingan perorangan pada
siswa yang remidi dengan soal-soal latihan yang sesuai dengan indikator yang
belum tuntas.
·
Siswa mengikuti penilaian
ulang dengan teknik tes tulis sesuai indikator yang belum tuntas pada waktu 6
hari setelah tugas diberikan
|
b. program pengayaan
Bagi siswa yang
sudah tuntas dilakukan program pengayaan seperti berikut.
(1) Siswa menyelesaikan tugas berupa analisa soal pengayaan
sesuai pada lampiran 1
Kriteria Penilaian
Pengayaan
No
|
Nilai Yang Diperoleh Dalam UH
|
Sekor Maksimum Yang Dapat Ditambahkan
|
Nilai Akhir Maksimum
|
1
|
80-85
|
5-4
|
85-89
|
2
|
86-90
|
4-3
|
90-93
|
3
|
91-95
|
3-2
|
94-97
|
4
|
96-100
|
2-1
|
98-100
|
1. Instrumen Penilaian
-
Instrumen Penilaian
Bacalah
Naskah Drama dibawah ini:
|
NYUWUN
PANGAPUNTEN IBU
BABAK
I
Dina Minggu aku
lan sakulawarga padha ngumpul ana ing ruwang tengah sinambi geguyonan. Aku
lagi enak-enak crita bab sekolah karo ibuku.
Alfiya : “Buk, kula kepengin cariyos dhumateng
panjenengan.”
Ibu : “Crita apa ta, Ndhuk? Kok sajake ana
perkara wigati. Kene-kene nyedhaka ibu!”
Alfiya : “Nganu, Buuuk. Ehmmm ...”
Ibu : “Kok sajak wedi ta cah ayu. Ora usah
wedi wong karo ibune dhewe wae hlo.”
Alfiya : “Ngaten hlo, Bu. Kula kalawingi rak diutus
kaliyan Bu Guru supados ndherek lomba nari wonten ing Gedhung
Kesenian Banyuwangi. Hla kula ajrih menawi kula mangke mboten saged menang.
Amargi sainganipun nggih pinter-pinter hlo anggenipun nari, Buk.”
Ibu : “Oalah perkarane kuwi ta. Ngene cah
ayu, aja kok dadekake pikiranmu. Perkara menang utawa kalah kuwi wis ginaris
Gusti, Ndhuk. Sing paling wigati sampeyan rak ya wis usaha kanthi tenan ta.”
Alfiya : “Lajeng saupami kula ndamel kuciwane Bu
Guru, kanca-kanca, ugi panjenengan kadospundi, Bu? Kula saestu ajrih.”
Ibu : “Ora apa-apa. Yen ta sampeyan gelem
melu lomba wae ibu wis seneng atine. Aja kok pikirake menang utawa kalahe
ya.”
Alfiya : “Nanging Buuuu...”
Ibu : “Wis ta Ndhuk. Age melua ya.”
Bapak : “Ndhuk cah ayu. Ibu karo Bapak bombong
banget atine bisa nduwe putri ayu tur pinter kaya sampeyan. Apa maneh yen
sampeyan gelem melu nari makili sekolahan.”
Alfiya : “Nggih Pak Bu. Yen ta panjenengan sarujuk
kula ndherek lomba nari, kula manut mawon. Mugiya saged menang.”
Bapak : “Hla ket mau rak ya ngono. Rak tambah ayu
anakku siji iki.”
BABAK II
Alfiya kang wis oleh
pangestu saka wong tuwa kekarone gage nemoni Bu Guru. Dheweke wis ora sabar
menehi kabar becik iki marang Bu Guru.
Alfiya : “Bu Guruu...”
Bu Guru : “Iya sayang. Ana apa? Kok karo mlayu-mlayu
ta. Mengko nek kesandhung gek kepiye hlo.”
Alfiya : “Ampun ngantos kesandhung Bu. Amargi
kula wonten pawartos ingkang sae. Kula sampun mboten betah ngempet hlo Bu.”
Bu Guru : “Hlo-hlo ana kabar apa ta, Fi? Ibu kok
sajak penasaran.”
Alfiya : “Cobi panjenengan kinten-kinten Bu. Kula
mbekta pawartos menapa?”
Bu Guru : “Halah kok ndadak dibedhek barang hlo. Ayo
disambi karo lungguh kono wae, Fi!”
Alfiya : “Nggih Bu.”
Bu Guru : “Gage saiki langsung wae crita marang Ibu.”
Alfiya : “Mekaten hlo, Bu. Kalawingi panjenengan
rak nyuwun kula supados ndherek lomba nari ta, Bu. Kalawingi kula sampun nyuwun
pangestu marang tiyang sepuh, Bu.”
Bu Guru : “Terus-terus kepriye jare Bapak lan Ibumu,
Ndhuk?”
Alfiya : “Panjenenganipun sarujuk, Bu. Malah
ngutus kula supados purun ndherek.”
Bu Guru : “Ya peneran yen prayata ngono, Fi. Hla
terus sampeyan dhewe kepiye saiki?”
Alfiya : “Nggih kula purun, Bu.”
Bu Guru : “Hla wiwit wingi-wingi ngono rak ya kepenak
ta.”
Alfiya : “Ananging saupami kula mboten saged
menang, kula nyuwun agunging pangaksami nggih, Bu.”
Bu Guru : “Aja kok pikirake bab kuwi. Wis saiki gage
mlebu ing kelas. Bel mlebu wis muni kae hlo.”
Alfiys : “Nggih Bu.”
BABAK III
Dina kang dienten-enteni
wis teka. Dina iki Alfiya lomba nari ana ing Gedhung Kesenian Banyuwangi.
Dheweke dikancani karo Bu Guru, Ibu lan Bapakne. Rasa dheg-dhegan campur
seneng wis dirasa wiwit mau. Nanging dheweke ora nuduhake rasa kuwi marang
sapa wae. Amarga dheweke ora kepengin gawe kuciwane kabeh.
Bapak : “Sing semangat ya, Ndhuk. Aja ndhredheg
lan ora usah wedi. Ibu lan Bapak ana ing kene ndongakake sampeyan.”
Alfiya : “Nggih Pak. Nyuwun pangestunipun.”
Ibu :”Iya-iya cah ayu. Gage munggah ana ing
ndhuwur panggung kono!”
BABAK IV
Reroncene acara kang ana
ing sajrone lomba tari wis diliwati kabeh. Pranata acara ngumumake sapa wae
kang dadi juwara ing lomba kasebut. Nanging emane, jenenge Alfiya ora kasebut
dening pranata acara. Kuwi ateges yen Alfiya ora bisa dadi pemenang.
Alfiya : “Nyuwun pangapunten, Pak, Buk.” (sinambi
nangis).
Ibu : “Geneya kok ndadak njaluk pangapura
ta, Ndhuk?”
Alfiya : “Amargi kula mboten saged ndamel bombonge
manahipun panjenengan. Malah kula namung saged ndamel kuciwa panjenengan.”
Bapak : “Putriku sing ayu dhewe. Ora usah kok
pikirake. Menang kalah kuwi rejeki, sayang. Bapak iki malah seneng amarga
bisa ndelok anakku nari ana ing panggung segedhe kuwi.”
Ibu : “Bener apa kandhane Bapak. Ora perkara
menang utawa kalah kang bisa gawe bombonge atine Ibu lan Bapakmu. Usahamu
kang temen kaya kang wis kok tindakake mau iku bukti bombonge atiku, Ndhuk.”
Alfiya : “Sepisan malih kula nyuwun pangapunten ingkang
kathah, Pak, Buk. Pangapunteeen.
Bapak : “Wis ora usah kok bacutake tangismu kuwi.
Ora pantes dideleng wong akeh. Mosok wis gedhe kok ora isin nangis
misek-misek ing kene.”
Alfiya : “Bapak iki hlo...”
BABAK V
Sabanjure Alfiya njaluk
pangapura marang bapak lan ibune, saiki dheweke uga njaluk pangapura marang
bu guru kang wis mbimbing lan nglatih dheweke.
Alfiya : “Bu, Bu Guru.”
Bu Guru : “Eh cah ayu. Kene lungguh sandhingku!”
Alfiya :”Nganu Bu. Nganu.”
Bu Guru : “Geneya? Matura, Fi!”
Alfiya : “Kula badhe nyuwun pangapunten, Bu.”
Bu Guru : “Njaluk sepura perkara lomba tari iki mau
ta?”
Alfiya : “Nggih Bu. Nyuwun pangapunten amargi
kula mboten saged menang. Kula sampun ndamel kuciwane panjenengan, Bu.”
Bu Guru : “Ora Ndhuk. Ora dadi ngapa. Ibu malah matur
nuwun marang sampeyan. Amarga sampeyan wis usaha kanthi satemene kanggo lomba
iki. Ibu ora ngira yen kabisanmu nari kuwi pancen ora diragukake maneh.
Pranyata pancen apik bener tarianmu kuwi. Malah dadekake aku kepengin blajar
nari karo sampeyan.”
Alfiya : “Matur nuwun Bu. Ananging kula mboten
kepenak, amargi kula sekolah kita mboten saged nggayuh medhali, Bu.
Pangapunten, Bu.”
Bu Guru : “Wis ta Ndhuk. Mengko ing lomba sabanjure
sampeyan rak ya isih bisa melu maneh. Sapa ngerti pancen rejekine sampeyan ki
ora saiki. Saiki lan dina sabanjure sampeyan kudu sregep anggone latihan
nari. Mengko ibu dakmelu latihan. Sapa ngerti Ibu bisa kaya sampeyan.”
Alfiya : “Nggih Bu.”
Senajan ta ora bisa nggayuh
lintang kaya apa kang dadi kepenginane. Nanging Alfiya bisa mbuktekake apa
kang dadi kabisane marang sakabehe. Mligine marang wong tuwane lan bu gurune.
Duwe gegayuhan kuwi kudu tansah diuber kanthi bisa nggayuh apa kang dadi
impen sasuwene iki. Supaya bisa nggawe bungah lan bombong atine wong-wong
sing ditresnani.
|
Kunci Jawaban:
Ragam bahasa
Ngoko Lugu, Ngoko Alus, Krama Lugu, Krama Alus.
-
Rubrik Penilaian
Pengetahuan
No Soal
|
Deskripsi
|
Skor
|
Skor Maksimal
|
1.
|
Siswa menentukan ragam bahasa didalam naskah drama dengan
tepat.
|
3
|
3
|
|
Siswa menentukan ragam bahasa didalam naskh drama dengan
kurang tepat.
|
2
|
|
|
Siswa menentukan ragam bahasa didalam naskh drama dengan
tidak tepat.
|
1
|
-
Rubrik Penilaian
Keterampilan
No Soal
|
Deskripsi
|
Skor
|
Skor Maksimal
|
1.
|
Siswa menganalisis isi naskah drama sesuai dengan isi
naskah.
|
3
|
3
|
|
Siswa menganalisis isi naskah drama kurang sesuai dengan
isi naskah.
|
2
|
|
|
Siswa menganalisis isi naskah drama tidak sesuai dengan isi
naskah.
|
1
|
|
2.
|
Siswa menyusun naskah drama sederhana sesuai dengan kaidah
|
3
|
3
|
|
Siswa menyusun naskah drama sederhana kurang sesuai dengan
kaidah
|
2
|
|
|
Siswa menyusun naskah drama sederhana tidak sesuai dengan
kaidah
|
1
|
Kepala
Sekolah
Hj. RA ROOSDIANTINI, S.Pd., M.P.d.
NIP 19621008 198412 2 005
|
Guru Kelas
NAHDIYAH, S.Pd.
|
0 komentar:
Posting Komentar